2015年9月30日水曜日

ティム・ホートンズに居座ったので逮捕されたヤギのお話し


今日は、カナダのメディアCBCニュースの記事を和訳します。

カナダと言ったら、ティム・ホートンというくらい故ホッケー選手のティム・ホートンにちなんで名前がつけられたコーヒー&ドーナツ・ショップは、カナダ人なら知らない人はいないというほど有名で、親しみを持たれています。

けれども、世界的に健康食品が好まれるようになった現代では、さすがに昔のようにドーナツをたくさん食べる人はいなくなったようです。カナダのトレードマークのティム・ホートンですが、最近はアメリカのファスト・フード・チェーンのバーガー・キングに買収されてしまいました。そのせいか、今年の1月には、本社の事務員が350人も解雇されました。

このところあまりいいニュースがなかったティム・ホートンですが、昨日は、ちょっぴりほんわかしたニュースが報道されました。

日曜日の朝、サスカチュワンで、どこからともなくヤギがやってきてティム・ホートンの入り口に居座ってしまったそうです。ティム・ホートンの店員がいくら追い返しても、その頑固なヤギは、またすぐに戻ってきてしまい、入り口にうずくまって動かなくなってしまったため、もしも、ヤギが車にひかれたら困るので、とうとうカナダの警察、RCMPを呼んだそうです。RCMPは、この事件を冗談のような釈放だったと述べています。

ティム・ホートンの店員によれば、一時、ヤギは、駐車場をゆっくりと散歩したり、ドライブ・スルーで昼寝していたこともあったそうです。

ヤギはRCMPに「逮捕」されて、警察の車で連れ去られました。しかし、警察の離れの独房に入れられたヤギは、とても機嫌が悪くなったので、しょうがなく、メンバーが家に連れて帰ったそうです。

RCMPは、マーテンズヴィルの北にある農家全てに問い合わせてみましたが、彼の家を探すことはできませんでした。なので、アニマル・コントロールに電話をして、飼い主が見つかるまで、動物病院で一時的に保護することになりました。

一晩、町で冒険をした後、最終的には、飼い主が見つかり、このヤギは、無事に家に戻ったそうです。めでたし。めでたし。それにしても、どうやって逃げてきたのでしょうね。

このような出来事が起こったのは、カナダ全国に3,700店舗を持つティム・ホートンといえども、今回が初めてだそうです。いかにもカナダならではのニュースでした。日本のお店にどこからともなくヤギがやってきて立てこもるなんて絶対にありえないでしょうね。『羊をめぐる冒険』という村上春樹氏の小説がありましたが、今回は、『ヤギをめぐる冒険』でした。


マーテンズヴィルのティム・ホートンに居座るヤギ。RCMPの警官は、冗談めかして、そのヤギを「逮捕」しなければならなかったと語りました。
しかし、この看板には、スケートボードとバイクは禁止と書かれていますが、ヤギ禁止とは書かれていません。逮捕は不当だと思われます(笑)。


PHOTOS

Stubborn goat refuses to leave Sask. Tim Hortons

http://www.cbc.ca/news/canada/saskatoon/stubborn-goat-refuses-to-leave-sask-tim-hortons-1.3247310

"He would just turn around and come back in through the automatic doors:" RCMP

CBC News Posted: Sep 28, 2015 4:46 PM CT Last Updated: Sep 28, 2015 6:16 PM CT


Two Warman RCMP officers were called to at Tim Hortons in Martensville for an unusual disturbance early Sunday morning — a goat refusing to leave the store.
RCMP described the incident with a tongue-in-cheek release.
"There was a stubborn goat refusing to leave the establishment," RCMP said. "The employees would ask him to leave and walk him outside, but he would just turn around and come back in through the automatic doors."
RCMP believe the goat was simply cold and decided to sleep in the space.

Store employees said the goat ambled through the parking lot, and took a nap in the drive-through at one point. Store owner Camille Barzeele said employees kept an eye on him.
"One of them stayed with him to make sure he didn't get run over, and the other one called the cops and the RCMP," Barzeele said.

RCMP said the goat was "arrested" and taken into the police vehicle.
"He was very unhappy with this so the members decided to take him home instead of to holding cells at the detachment," police said.
Police said they knocked on every farm house north of Martensville, but they were unable to locate his house. So they contacted Animal Control, and eventually transported the goat to an animal hospital until his owners could be located.

"We are happy to report that the goat is safe and sound back with his owners after his adventurous night out on the town," RCMP said. "Employees at the Tim Hortons in Martensville see all sorts of customers overnight. This one wasn't kidding around."
Officials at Tim Hortons head office called it a first for the doughnut chain.



0 件のコメント:

コメントを投稿